Alla inlägg under april 2010

Av marsvinsliv - 29 april 2010 14:37

När siri var liten bodde hon ensam med en kanin vilket måste ha varit otroligt jobbigt för ett så pratsamt och socialt marsvin.

Nu är siri och Majsen bästisar och så här hittade jag dom häromdagen.

Tror inte riktigt tunnen är gjord för att rymma 2 marsvin men dom var väldigt nöjda även om jag tyckte det såg trångt ut!!

Från andra hållet ser det ännu roligare ut eftersom Siri har en stor rumpa!     

Av marsvinsliv - 28 april 2010 16:16

Mina marsvin bor i köket där dom har 2 större burar som är öppna och en mindre hö låda och utanför är en hage.

Dom kan hoppa in och ut vart dom vill mellan burarna och hagen.  

Dom har fleece och handukar överallt förutom i lådan med hö där det är spån under.

Siri kör på bilden sin favorit pose  dvs sovandes med rumpan utanför!

Garp ligger i en påse från Eragons som han  och tjejerna älskar.

Av marsvinsliv - 27 april 2010 20:12

Garp hälsar att gräs är gott och det gäller att öppna munnen ordentligt så att man kan få in mycket på en gång!!  

Av marsvinsliv - 26 april 2010 20:59

Precis som jag sa att Siri aldrig hittar på bus med syskontjejerna så kommer det!!Efter att ha letat en stund hittade jag minsan henne och Vivan ute på äventyr bland dom rena fleece filtarna!

Visst ser dom skyldiga ut???  

Av marsvinsliv - 25 april 2010 12:39

Siri är minst i gänget och är ungefär ett år gammal nu.

Hennes historia är att jag hittade henne på Blocket där hon gavs bort till den som hämtade henne.

Min mycket gravida och illamående syster tvingade jag att åka 1 timme i bilen och hämta Siri sen fick hon passa Siri  några dagar innan jag tog bussen upp och hämtade henne.

Siri är ett ursött, vänligt, super keligt och extremt pratsamt marsvin!!

Hon låter hela tiden så fort hon rör sig, ett kluck för varje tas som flyttar sig, så springer hon kluckar det fortare!!

Hon springer dock inte så fort för hon är lite långsam och det är nog det som räddar henne från att kunna hänga på syskontjejerna när dom hittar på bus.

  


Av marsvinsliv - 25 april 2010 12:25

Maj- Ros även kallad Majse är Vivans syster och lika galen men spelar mer oskyldig.

Dom är kumpaner i brott/bus och Majsen har jag hittat hängande i frambenen i gallret på buren i full fart med att försöka dra sig ut ur luckan på taket!!

Hur hon lyckades ta sig dit har jag ingen aning om men efter det får hon inte ha hus som är för höga så att hon kan klättra på dom för att nå taket.

Hon är även mitt enda marsvinet som tar sig igenom kompostgallret jag använder i deras hage!!

  

Av marsvinsliv - 25 april 2010 12:14

Vivan och hennes syster flyttade hem till mig när mitt marsvin Edit dog 8år gammalt och lämnade Garp ensam.

Jag ringe Irene på Eragons igen och åkte för att titta på en tjej till Garp,

kom dock hem med 2 st tjejer vilket Garp inte hade nått i mot!!

Vivan är ett totalt galet marsvin!!

Man kan inte vända ryggen åt henne i 1 sek när hon är lös på golvet för då har hon hittat på bus!

jag har hittat henne på alla möjliga konstiga ställen som jag inte kan förså hur hon har lyckats ta  sig dit på.. kan verkligen marsvin klättra??  


Av marsvinsliv - 25 april 2010 11:47

Vi  börjar med Garp


Han flyttade hem till mig efter att min gamla hona Serla plötsligt dog och jag hade ett ensamt illvrålande och olyckligt marsvin hemma som jag snabbt behövde hitta sällskap till .

Av en tillfällighet hittade jag anonser från Eragon och sände i väg ett mail till dom mitt i natten.

Redan på Fm möte jag upp Irene från Eragon och hon hade sitt egna kastrerade marsvin Garp med sig som jag skulle få låna, vilken lycka!!


Garp har nu bott hos mig i ungefär 4 år och jag hoppas att han kommer bli ett gammalt marsvin och stanna hos mig länge.

Han sköter sitt arbete att hålla reda på sina 3 fruar utmärkt men han är ett lugnt marsvin som helst sitter och tittar och bevakar omgivningen!

Den stora kärleken i livet är gräs och han älskar sommaren när kan kan vara ute på gräsmattor och bara äta!


Ovido - Quiz & Flashcards