Alla inlägg under juli 2010

Av marsvinsliv - 29 juli 2010 11:36

Vi har haft lugna dagar marsvinen och jag, mest hängt på gräsmattan.

I går kom en nyfiken dam fram och ville prata och titta på grisarna, vilket hon självklart var välkommen att göra.

Hon tycket det såg så mysigt ut att jag hade burit ut hela gänget för att få äta gräs!


Av marsvinsliv - 27 juli 2010 09:10

I dag  är planen att jag ska storstäda buren, klippa klor och förmodligen ska Garp få sig ett bad.

Jag har en ny plan att försöka fila klorna lite på Garp(som har lite sneda klor och inte gillar kloklippning) och se om det går lättare att få dom fina då... nya projekt hela tiden med grisarna!


Siris rumpa hänger ut som vanligt=)

  


Av marsvinsliv - 24 juli 2010 11:41

När Garp blir bra på bilder är han ursöt och jag glömmer snabbt bort att jag fick ägna en halv ledig dag åt att handla material och göra kompostgallrets  maskor mindre för att han gav sig av på promenad genom gallret och ut i det fria!!

    

Av marsvinsliv - 22 juli 2010 12:06

Alla andra äter gräs för fullt, men inte Siri hon är bara glad över att ha fått sin favorit påse att sova i så där låg hon hela tiden dom var ute i hagen!

Observera gallret som jag har fått förminska maskorna på eftersom Garp promenerade rätt igenom det en dag och gav sig av på äventyr!

  

Av marsvinsliv - 17 juli 2010 20:34

Det är tydligen populärt att sova trångt i tunnen!!

Garp och Vivan demonstrerar hur det ska gå till!

  

Av marsvinsliv - 16 juli 2010 22:45

    

Av marsvinsliv - 13 juli 2010 19:54

Garp blev trött av att ha varit ute på äventyr i köket och däckade i ett hörn av buren... killar!!

    

Av marsvinsliv - 13 juli 2010 19:41

På den senaste marsvinskursträffen så pratade vi om stimulans och aktivering av marsvinen, det fick mig att tänka lite då vi pratade om bland annat att marsvin är väldigt nyfikna djur och att allt som är nytt tycker dom är väldigt roligt.

Det är ju inga nyheter för mig men i bland kan man köra fast och bli en tråkig marsvinsägare som inte hittar på nått nytt för sina marsvin.

Så i dag har marsvinen fått undersöka köket och en öl kartong som jag hittade i ett hörn av lägenheten!

            




Ovido - Quiz & Flashcards