Alla inlägg under oktober 2010

Av marsvinsliv - 28 oktober 2010 17:10

Vivan ville oxå visa sin nyklippta frisyr!!

  

Av marsvinsliv - 28 oktober 2010 17:03

Såå,dags för nästa frisyrmodell

Majsen

  

Magbild

    

Klippt!

  

Av marsvinsliv - 27 oktober 2010 16:43

Här e en bonus bild från frisyr fotograferings projektet!!

Sötnosen vivan!!

  

Av marsvinsliv - 27 oktober 2010 16:30

Så på önskan kommer lite frisyr bilder!!

Efter lite letande på hårddisken hittade jag ett gammalt kort på Garp i bordslång päls som han hade ungefär första halvåret som han bodde hos mig.

  

Här är en bild som han såg ut häromdagen, innan klippning(skäms över hur lurvig han är!!)

  

Magen   

och här är efter klippning!!

  


och magen   


Detta är dom 2 faser utav klippningen som ser värst ut på han, finast är han nån vecka efter klippning och sen ett par efterföljande veckor innan det blir för långt igen.

Han klipps lite kortare precis mellan bakbenen än övriga kroppen där han har en längd och sen ännu lite längre på huvudet.

Av marsvinsliv - 25 oktober 2010 17:36

Garp jobbar hårt med att få fram önskade frisyr bilder!

  

Av marsvinsliv - 18 oktober 2010 09:34

I dag ska pappa hjälpa mig att hämta hö och spån till grisarna.

Det ska även bli storstädning av bur och marsvinspäls under dagen..


Håller på och skriver min C uppsats för tillfället och skriver om djur i demensvården men tyvärr tappar jag tråden hela tiden bla hittade jag en artikel om ett försök med marsvin i ett klassrum där barn hjälpte till att ta hand om dem samt alla goda fördelar det förde med sig.....

Av marsvinsliv - 13 oktober 2010 10:05

Jag har hela sommaren muttrat över mina svårigheter att beta marsvinen, jag måste nämligen sitta och passa dom hela tiden då enda gräs plätten som finns här i stan där jag bott över sommaren inte känns säker att lämna dom på utan passning.


Nu har jag tänkt!

Iden började i och för sig formas redan i sommras men var lite svår att genomföra då pga vi bodde i stan.

I vanliga fall bor vi mer på landet och jag har ca 10 min promenad till stallet där jag har tillgång till hur mycket gräs som helst.


Om jag fixar en kattsäker inhägnad till grisarna så kan jag ta med dom 2 och 2 till stallet och medan jag är där så kan dom få äta gräs!!

Strålande ide väl??!!


Av marsvinsliv - 12 oktober 2010 17:48

Följande bild ska föreställa 4 marsvin som sitter i ring och äter hö.... tyvärr drog marsvinen i full fart.

Viktigt är att observera att bus flickorna inte ens är med i bild, Siri ser man en liiiten bit av rumpan på medan Garp som inte är så snabb inte hann springa så långt=)

  

Ovido - Quiz & Flashcards