Alla inlägg under december 2010

Av marsvinsliv - 23 december 2010 19:14

Efter en slitsam dag på jobbet tänker jag nu bada Siri. Medan hon torkar, ska hon och jag ligga i sängen och kolla på film=) 

Mysigt värre.

Av marsvinsliv - 19 december 2010 00:07

  

Av marsvinsliv - 17 december 2010 11:16

Både jag och grisarna gillar när vi får besök som har med sig presenter till marsvinen!!

  

Bollen skapade stort intresse från grisarna. Dom tjattrar och puttar på den för fullt!!

Om ni undrar vart Garp är, så sover han middag under handduken. Han är inte lika uthållig som tjejerna.

Av marsvinsliv - 11 december 2010 04:06

Men det gör inget !!

Grisarna visade att dom kunde sitta så fint, men det var bara Majsen som gjorde några tveksamma snurrningar. Men visst är dom söta!?


 



    

Av marsvinsliv - 10 december 2010 10:32

Glömde Garps födelsedag i går!!!

Hade ju köpt speciellt god frukost men sen försvan det bra ur mitt huvud..


I kväll är det dags att bekänna färg i trixs utmaningen, jag är körd... det är bara Majsen som snurrar dom andra har olika ursäkter till att vägra.

Alla utom Garp sitter fint, så jag är rätt säker på att pojkvännen kommer klassas som vinnare..

Av marsvinsliv - 8 december 2010 19:07

Det är att komma hem, mata grisarna med clementin och få se deras reaktioner på detta nya galna som har landat i deras bur!!

Garp och Majsen tycket det var super gott, Garp visade till och med sin lilla rosa tunga när han smaskade som mest!

Siri och Vivan uppförde sig som om det var demoner som landat i buren, äta det tänkte dom inte göra, det var en sak som var säkert!!

Av marsvinsliv - 3 december 2010 10:19

Så här ser det ut hemma hos mig när vi sitter och jobbar med våran C-uppsats.


Helt plötsligt promenerar det förbi ett marsvin på golvet!

  

Eller så sitter nån och tjuter under stolen för att få mat...

 


Jag är nöjd med att jag har en snäll klasskompis att skriva min uppsats med, hon tycker det är helt ok att sicksacka mellan marsvinsbajsar när man ska fylla på kaffekoppen och blir inte distraherad utav att det sitter nån under stolen och illvrålar i hopp om att få mat=)   

Av marsvinsliv - 2 december 2010 10:00

Alla  mina grisar gillar grönkål även om dom inte verkar ha det som topp 1 på favoritlistan.

Favorit är nog allt persilja, dom nog skulle göra vad som helst för att få en liten bit persilja!!

Vivan

  

Ovido - Quiz & Flashcards