Alla inlägg under januari 2011

Av marsvinsliv - 31 januari 2011 12:02

Jag misstänker att Garp fått svamp på magen. Denna misstanke krävde ett besök hos Eragons för att hämta lite svampolja. Så nu hoppas vi att det ska hjälpa. Gott luktade oljan i alla fall=)

Av marsvinsliv - 26 januari 2011 14:07

Det är att efter haft magsjuka i 4 dagar få släppa ut grisarna i köket så dom kan leva loppan på golvet!!

Att få se dom rusa runt och bocka av glädje ger livet krydda!

Av marsvinsliv - 23 januari 2011 22:01

Jag är isolerad pga av magsjuka. Har inte fått träffa mina sötnosar sen i fredags morgon, abstinensen är svår!!


Jag har dock som vanligt en förträfflig marsvinsvakt. som tom. har varit och hämtat hö till dom! Jag är imponerad!!

Av marsvinsliv - 17 januari 2011 08:59

När jag kom hem i går påstod pojkvännen att grisarna hade låtit konstigt och han trodde dom var arga.

I morses vaknade jag med ett ryck utav ett fasligt liv från marsvinen. Jag försökte smyga ut för att se vad som pågick. Tyvärr  hörde dom mig och tystnade.


Siri och Majsen satt dock och täckte var sin utgång från hödelen och Vivan var fast där inne. 

Jag hoppas att det inte ska bli tjafs mellan tjejerna igen. Det var ju sådana problem att få ihop flocken från början. Tjejerna slogs så att hårtussarna for.


Och vad gjorde Garp kan man ju undra.. Han sov! Vaknade inte ens när jag var där inne och grejade för att se vad som pågick.

Han är lite som tjuren ferdinan.. väldigt lugn.


Bonus bild på Garp. Dock vaken och pigg på bilden!

  

Av marsvinsliv - 13 januari 2011 17:16

Siri visar sin vackra mage!

Observera att till och med nosen är spetsig! Så mycket sträcker hon sig!!

  

Av marsvinsliv - 11 januari 2011 12:49

Eragons (www.Eragons.se) har startat en kul tävling om gallerfria burar!!


Mina Marsvin bor ju i en Billy bokhylla från IKEA. Jag köpte den för 100 kr på blocket i början av sommaren. Botten i buren är förstärkt med lister och på insidan är den klädd med vaxduk. Än så länge funkar den fint och jag har inte haft minsta problem med den


Dom har en liten hö avdelning i ena änden av buren.

  

Sen en större yta med hus mm. dom har ett rör oxå i buren men det syns inte på bilden.

  

Av marsvinsliv - 10 januari 2011 17:30

Jag är inte nöjd med min trimmar alls!!

Skulle klippa marsvinen i går och den bara krånglade och luggade i pälsen.

Kanske behöver den rengöras noga och byta skär...


Min Vivan terapi börjar ge resultat. Hon verkar slappna av mer och mer i famnen.


Persilja är super gott!

    

Av marsvinsliv - 4 januari 2011 10:33

Det ska tydligen göras nån årssammanfattning på sin blogg kring denna tiden på året.

Men jag kommer välja att att tänka framåt och planera för framtiden!


Jag har 4 saker som jag kommer fokusera på med marsvinen det närmaste.


1, Umgås mer med Vivan.

Hon är naturligt den som är skyggas. Så för att göra hennes liv lite enklare så ska hon få lite mer egentid med mig det närmaste.Detta i hopp om att hon ska bli tryggare än vad hon är nu.


2, Fundera på burens placering.

Jag är van att ha dom mer centralt i min lägenhet och där jag ser dom hela tiden och dom är delaktiga i allt jag gör. Efter flytten i somras så bor dom i vardagsrummet som vi aldrig är i och jag är inte nöjd med det. känns som jag ser dom för lite=)

Funderar på en stol och läslampa vid buren så jag kan sitta där och titta på dom när jag läser..


3, Sommar bete

Jag vill lösa det för grisarna så dom kan vara ute så mycket som möjligt under sommaren. Dom älskar att ha gräs under tassarna.


4, Fleece

Vill kunna använda fleece till dom igen. Åtminstonde på lite olika viloplatser så att dom inte sover i spånet. 


Vivan fegis

  


Skapa flashcards