Alla inlägg under maj 2011

Av marsvinsliv - 30 maj 2011 11:21

Snart bär det av för sommarens enda semester för min del!

Marsvinen får som vanligt flytta hem till mor och far. Grisarna tycker det är kul för dom får mycket gott att äta när de är där. Mor och far tycker nog oxå det är lite trevligt men blir nog ändå glada när gaphalsarna flyttar hem til mig igen!

Av marsvinsliv - 23 maj 2011 16:58

Det är nått jag skulle behöva. Det är mycket nu med flytt, packning, banker och jobb.

Marsvinen mår väl men så mycket mer än grundbehoven uppfyller jag nog inte nu hos dem. Men jag tröstar dom med att snart har dom sin egna gräsmatta att springa runt på!! Jippi!!


Av marsvinsliv - 12 maj 2011 18:03

I dag var jag och besökte en arbetskollega som har adopterat 2 små söta marsvinspojkar från Eragons. Det var det sötaste och pratigaste pojkpar jag sett på länge. Tyvärr har dom bråkat lite men jag hoppas att det löser sig.


Mina flicker var väldigt nyfikna på hur mina händer luktade när jag kom hem. Speciellt Siri som luktade igenom varje centimeter av händerna!

Av marsvinsliv - 8 maj 2011 10:48

När jag är i stallet så plockar jag en påse med gräs och tar med hem. Grisarna har nu lärt sig denna rutin och glädjen är stor när jag kommer med min påse. Värst är lilla Majsen. Hon skakar utav upphetsning och illvrålar så hetsigt så att det i bland inte ens kommer nåt pip!!


Om jag inte hade haft mina små grisar så hade jag inte fått veta om att gräs är såååå gott. I mina ögon ser det lite torrt ut...


Skapa flashcards