Alla inlägg under juli 2011

Av marsvinsliv - 11 juli 2011 11:03

Jag köpte ju för nån vecka sedan en utebur till marsvinen. Jag fick hjälp av en vän att köpa en utebur från Harald Nyborg, den kostade ca 550kr. Den är välgjord med en stomme av trä och sen ett finmaskigt nät där det inte är nån risk att ens ett litet marsvin skulle kunnna rymma igenom.

Buren är så lätt så att jag utan problem kan själv flytta runt den på gräsmattan, men ändå så stadig att jag inte tro att en katt el hund skulle klara av att ta sig in i den allt för lätt.

Marsvinens ute tid har nu förlängt tack vare buren. Tidigare kännde jag då dom bara hade kompostgaller runt sig att jag inte vågade lämna dom ur sikte pga fåglar, katter och hundar.Så då fick dom endast vara ute medan jag kunde sitta och titta på dem.


Marsvinen älskar sin bur, dom äter el bara ligger och sover på gräset!!

På bilden får Vivan syn på mig och att jag sticker ner nått( kameran),ett ljudligt pip hörs från henne!

 Siri är aldrig sen att hänga på, utan detta måste ju kontrolleras, kan det vara mer mat???   och där försvan dom ur bild....inte lätt att få fina marsvinsbilder i bland=)       

Av marsvinsliv - 6 juli 2011 17:03

Nu har jag hittat kameran! Jippi!!

Grisarna hälsar att det är mysigt att gosa i värmen ute i sin utebur!

 

Av marsvinsliv - 4 juli 2011 23:21

Har sjukt mycket att göra med huset och flyttandet. Men skrikisarna har självklart fått inviga gräsmattan. I början fick dom vara i en hage av kompostgaller som jag har förminskat hålen på, men nu har jag skaffat en ute bur till dom. Mer om det vid senare tillfälle dock!


Annars håller jag på och exprimenterar med burmaterial. Jag vill gärna ha fleece igen men för tillfället funkar det ej med all tvätt det då blir. För tillfället provar jag spån och halmpellets i kombination.. ska bli spännande och se om det funkar bättre än spånpellets som jag ej var nöjd med. Men mer om detta i ett anant inlägg!!


Jag är även marsvinsvakt åt 2 små pojkar nu en vecka. Dom verkar väldigt tama och söta så det ska bli spännande att ha dom här. Mina egna marsvin håller redan på att lära dom körsång och opera!!


Min kamera har jag inte hittat än här i flyttlådorna, så några nya bilder har jag inte tagit men det kommerså småningom!


Skapa flashcards