Alla inlägg under september 2011

Av marsvinsliv - 26 september 2011 10:38

Tyvärr har den mannen myror i byxorna när det gäller fotografering. Bilderna på Garps nya frisyr belv mest så här.

 

Av marsvinsliv - 8 september 2011 10:36

  Dags att klippa lilla Garp tror jag bestämt!

Av marsvinsliv - 7 september 2011 10:05

Jag har ju senaste halvåret exprimenterat med burmaterial. Vill ju helst ha tyg men det funkar inte här i nya huset med all tvätt.


Jag har nu provat:

  • spån med tidningspapper i botten( ok men absorberar för dåligt = luktar snabbt)
  • spånpellets+ spån+ tidningpapper( mycket svinn av pellets, tungt att städa då pelletsarna väger en del, ingen spec förbättring av lukt el absorbering jämfört med spån)
  • Halmpellets+ spån+ tidningpapper( samma som spånpellets)
  • Torv( håller sig torrt och luktfritt mycket länge, fina tassar på grisarna. Blir dock mörkt och trist i buren)
  • Torv + spån( torrt och luktfritt länge i buren)
  • Halm+ spån + tidningpapper( kul att leka i halmen tyckte grisarna men höll sig ej torrt.) 
Det som jag använder nu och förmodligen kommer fortsätta med är spån+ torv. Luktar minst och håller sig rent och fint längst. Torv och spån är lätt för mig att köpa i storbal.
Så här ser det ut med bara torv i.... lite väl mörkt och trist tycker jag.
 
Om man lägger ett tunt lager spån över torven blir det genast ljusare och trevligare, men är mycket torrare än med bara spån.
 
 
Ovido - Quiz & Flashcards