Alla inlägg under november 2011

Av marsvinsliv - 28 november 2011 17:24

I helgen hade vi besök av 2 stora hundar så grisarna fick flytta lite på sig. Inte dom imot. Det var det roligaste dom varit med om på länge!!


Grisarna fick bo i ett rum som jag kunde stänga om. Sen fick dom en fin hage med massa mysrullar mm och mat. Skrikisarna ägnade lång tid åt att bara springa runt och prova allt, putta på godisbollen och bocka!!

 


Hundarna då?? Dom var väldigt nyfikna på vad som brukade vara i den billy bokhyllan som stod i vardagsrummet. Ena vovven tyckta att det måste vara en sovplats för djur så hon la sig helt enkelt i marsvinens bur!! Tyvärr blev det ingen bild på detta...

Av marsvinsliv - 23 november 2011 19:49

Ja, vad har hänt sen senast?

Jag har haft en ordentlig marsvinssvacka då jag inte gjort mer än nödvändigt med dom på ett tag. I bland blir det så helt enkelt. Det har varit mycket i privatlivet och arbetslivet så orken har inte räckt till.Men nu känns det som det har lättat.


I dag har jag klippt Garp och storstädat buren. Grisarna har under tiden haft golvtid och busat i köket. Det hela avslutades med en festmåltid för skrikisarna som fick gröt med lite extra c vitamin i. Detta får dom för Garps tand har fortfarande inte vuxit ut och han är gammal och skruttig!! Tjejerna klagar inte över att äta gröt för hans skull.

Middag på väg!

   

Jag var även på Eragons i helgen och städade. Var fantastiskt att få träffa massa marsvinsmänniskor!! ville nästan inte åka hem..


Till Eragons hade jag även med lilla My och Saga som jag nu hoppas ska få nya hem via Eragons. 

Av marsvinsliv - 7 november 2011 12:23

Dessa två tjejerna bor ihop med Saga och lilla My som jag tidigare har visat bilder på.

Dom heter Alva och Skrållan och det verkade från början som att dom hade fått ett nytt hem. Men tyvärr söker även dessa sötnosar ny bostad.



  

Skrållan

Skrållan är social och gosig. Hon är lugn och snäll att hantera! Ett mycket trevligt marsvin!
 



Alva

Alva är ett nyfiket marsvin med stor integritet. Hon är söt och ganska liten till växten. Alva gillar att bygga kojor!
Alva har skadat ögat som liten men har inga problem med det idag.
 
 
Skapa flashcards