Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av marsvinsliv - 8 oktober 2010 19:13

Jag gör ingen hemlighet utav att jag har marsvin trots att jag är vuxen och att jag tycker det är väldigt trevliga djur.

Jag passar på att göra reklam för dom så fort jag får ett tillfälle, och jag hoppas att jag kan bidra till att en del marsvin får hem genom att berätta om vilka trevliga djur dom är.


Vi har dom senaste dagarna haft mycket besök här hemma och det är lika kul varje gång att se alla besökare sitta på knä vid marsvinen och mata dom, fråga frågor och vilja hålla och klappa dom.

Jag hoppas att jag genom att visa hur mina marsvin lever, hur pigga och aktiva dom är kan inspirera mina besökare att reagera på när marsvin inte har det bra och att dom även, i fall deras barn vill ha marsvin i framtiden ser på marsvin på ett annant sätt än burdjur till barn.


Jag blev väldigt glad när en kvinna på mitt sommarjobb nyfiket förhörde sig hos mig om hur marsvin skulle skötas eftersom hon var lite tveksam till hur en bekant skötte sitt marsvin.

Anledningen till att hon frågade just mig var att jag hade berättat så varmt om mina djur och hur dom hade det=)

Ovido - Quiz & Flashcards