Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Jul och nyår

Av marsvinsliv - 4 januari 2011 10:33

Det ska tydligen göras nån årssammanfattning på sin blogg kring denna tiden på året.

Men jag kommer välja att att tänka framåt och planera för framtiden!


Jag har 4 saker som jag kommer fokusera på med marsvinen det närmaste.


1, Umgås mer med Vivan.

Hon är naturligt den som är skyggas. Så för att göra hennes liv lite enklare så ska hon få lite mer egentid med mig det närmaste.Detta i hopp om att hon ska bli tryggare än vad hon är nu.


2, Fundera på burens placering.

Jag är van att ha dom mer centralt i min lägenhet och där jag ser dom hela tiden och dom är delaktiga i allt jag gör. Efter flytten i somras så bor dom i vardagsrummet som vi aldrig är i och jag är inte nöjd med det. känns som jag ser dom för lite=)

Funderar på en stol och läslampa vid buren så jag kan sitta där och titta på dom när jag läser..


3, Sommar bete

Jag vill lösa det för grisarna så dom kan vara ute så mycket som möjligt under sommaren. Dom älskar att ha gräs under tassarna.


4, Fleece

Vill kunna använda fleece till dom igen. Åtminstonde på lite olika viloplatser så att dom inte sover i spånet. 


Vivan fegis

  


 
 
Ingen bild

Petra och sorkarna

5 januari 2011 10:49

Vivan är ursöt... Klart vi ska ha marsvinsfika! Maila mig på cavycritters@gmail.com så bestämmer vi något!

 
Ingen bild

Birgitta

5 januari 2011 17:47

Hej.
Halkade in på din sida och inser att du är haj på Marsvin..jag kan ingentig..har blivit på tvingad ett x antal Marsvin och tucker dom är mysiga och pratiga.men vill dom sova mjukt på fleec och hundbäddar?????Jag trodde dom va som typ kaniner..
Kommer nog kika in här igen och få fler tips på hur jag gör livet glatt för mina små svin..Så skriv om allt du vet nu har du fått en på halsen som vill läsa sig.
Har du en helbild på din stora bur?? Skulle gärna göra en stoooor till alla mina..
Mvh B

marsvinsliv

10 januari 2011 17:29

Hej!
Många använder fleec mm till sina marsvin i stället för spån. Det finns massa fina sidor på nätet som bekriver det närmare!

Fina sidor om marsvin är: http://www.humlansmarsvin.se/
http://www.eragons.se/
http://maskrosmarsvin.webs.com/
http://cavycritters.blogspot.com/

Dom sidorna innehåller massa kul och du kan nog lära dig en del om hur du ska ta hand om marsvin där=)

Mina marsvin bor i en billybokhylla från IKEA som det finns bilder på i bloggen om du tittar bakåt.

Fråga gärna om det är nått!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marsvinsliv - 27 mars 2013 16:31

Jag har nog glömt att presentera Bella. Bebisarna har tagit mycket plats här hemma!! Bella är en hona som flyttade hit samtidigt som Becky.        Hon är en lugn och sansad dam. Bott ensam innan hon kom till Eragons. Ett riktigt gose marsv...

Av marsvinsliv - 14 februari 2013 17:50

Nu är dom små 3 v gamla. Dom går stadigt upp i vikt alla tre, bockar runt och busar i buren. Bilderna blir dåliga pga lite ljus och små grisar som absolut inte kan vara stilla i 2 sek!       Buspojken!       Blåöga med sin fantast...

Av marsvinsliv - 7 februari 2013 16:07


Nu är dom små 2 veckor gamla. Att sitta stilla mer än 1 sek går inte, och därmed är det hopplöst att ta bilder på dem!! Den enda vettiga bilden från i dag. Dom andra vägrade! Lilla krulltotten. Pälsen är bomulls mjuk och fluffig. Små virvlar på r...

Av marsvinsliv - 31 januari 2013 12:33

Nu har dom små blivit en vecka gamla. Mycket söta och svåra att motstå! Den ljusa tösen här är ordentligt pigg och framåt. Äter hö och suger/gnager på grönsakerna. Tror att hennes vänstra öga, det som det är brunt kring faktiskt är blått. Hon kom...

Av marsvinsliv - 28 januari 2013 11:34

Ny har Beckys bebisar kommit. I Torsdags slängde jag till marsvinen lite mat och gick upp och tog en dusch. När jag kom ner hade dom precis föds.   Becky har skött det hela utmärkt. Hon diar och tvättar dom som hon aldrig har gjort annat.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards