Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av marsvinsliv - 13 augusti 2011 13:10

Ja, är sommaren slut nu?? 

I alla fall är marsvinens betessässong över nu.I dag var om ute för sista gången i år. Det hugger ordentiligt i hjärtat, men jag vet att dom får komma ut till våren igen.


Dom ligger och slappar och äter inte så mycket längre. Men det ser otroligt mysigt ut.


NU ska gräsmattan mossbefrias, toppdressas och sås om så att den är riktigt fin till nästa sässong. Har t.o.m fått tag på nått djurvänligt gödsel som man enligt förpackningen kan släppa ut husdjuren på gräset direkt efter gödsling. Det lät bra till skillnad från alla andra gifterna dom hade i butiken. Så det tog jag!!


Jag har funderat länge på om jag skulle göra det nu el till våren. Men jag bestämde mig för att göra det nu så kanse gräsmattan hinner etablera sig lite bättre och är fin till nästa vår.


 

Ovido - Quiz & Flashcards