Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av marsvinsliv - 25 oktober 2012 19:11

Lilly har sprängt 800g gränsen!! Vid senaste vägningen visade vågen på 804 g!

Sockan ökar med rasande tempo och närmar sig nu 1000 g, likaså Majsen.


Det verkar även som om jag har hittat grund orsaken till mina viktproblem. Märkte att dom har pälsätare på sig och dom har nu även fått behandling för detta.

Jag har undersökt dom noga i pälsen vid flertalet tillfällen men inte sett det förut. Pälsätarna är snabba och försvinner fort när man delar på pälsen, så om det är därför jag inte har sett dom el inte vet jag inte. 


Det är första gången jag har ohyra på min marsvin och det dåliga samvetet gnager i mig. Hur länge har dom haft det, varför har jag inte sett det??

Hanterar mina marsvin dagligen och kollar noga igen dom varje söndag men på nått sätt har jag missat det.


Klicker träningen då??? Hur går det med den??

Strålande måste jag säga. Har börjat träna med target nu. Grisarna markerar ordentligt på target med nosen och  förstår att peta på target  = godis.



Ovido - Quiz & Flashcards