Alla inlägg den 5 april 2012

Av marsvinsliv - 5 april 2012 10:02

Så fort jag ser ett marsvin vill jag ta med det hem. Oavsett om det är en sorglig blocket annons el ett djur på Eragons. Vissa blir jag mer förtjusta i och jag har alltid nästan nån favorit på Eragons som jag går och suktar efter. Vem som helst förstår ju att det blir en ohållbar situation om jag skulle ta med alla marsvin jag ser hem.


Men vissa människor har ju 10, 15, 40 och 90 djur hemma??? Varför har jag bara några få?? Några fler skulle jag väll kunna ha?? Det finns ju så många utan hem....


Jag har ramar/regler för att det inte ska spåra ut och jag tar med varje marsvin jag ser hem. 

Jag vill ha minst 3 st. Detta för att jag aldrig igen vill behöva stå ett ensamt sörjande marsvin kvar när dess vän dör.

Jag känner att jag ekonomiskt, tidsmässigt och platsmässigt kan inhysa max 5 st permanent. Fler under en kortare period som jourhem el marsvinsvakt.


Men det som framförallt hindrar mig från att ta med bara "några" el "nått" djur när jag besöker Eragons är klumpen i magen att behöva välja. Inte bara mellan dom som jag har som lite favoriter utan mellan alla små svarta pepparkorns ögon som stirrar på mig. För väljer jag nån så lämnar jag kvar så många....
Nu har många av mina favoriter fått riktigt bra hem den sista veckan. Det känns skönt i hjärtat. 
Ovido - Quiz & Flashcards