Alla inlägg den 9 juni 2012

Av marsvinsliv - 9 juni 2012 10:45

Å då var det utfört. Efter många månaders velande och funderande. Har för en vecka sedan adopterat 2 marsvin till från Eragons. 

Det var så tomt här hemma och tyst. Siri och Majsen åt båda dåligt och tappade i vikt. Dom var inte alls glada.


Blev i våras förälskad i en liten pojke som hette Sockan på Eragons. Han hängde på gallret och var väldigt på när jag var där och matade dom. Nu visade det sig att han inte längre var tingad, så då slog jag till  och åkte och hälsade på honom. Han har dock växande päls nått jag ablolut inte skulle ha,men men är man så söt som han så får det gå=).

I sin lilla flock på Eragons hade han en liten liten tjej som var så försynt och söt så hon bokade jag oxå. Lika bra när jag ändå hade farten uppe!


Båda väcker olika känslor hos mig. Sockan är underbart tam och får mig att skratta flera ggr per dag. Han låter mig klappa och lyfta honnom utan problem och han springer runt fötterna på mig. Varje morgon står han med fötterna på kanten till billybokhyllan och hänger över kanten!! Skriker för fulla muggar och slänger sig över maten!


Lilla Lilly är försynt och försiktig men tar ingen skit från dom andra. Hon är snäll och lätthanterlig men väldigt skygg. Springer och rör sig smidigt som en vessla.Hon kommer kräva en del arbete för att bli riktigt bekväm med människor känns det som.


Sockan. Som älskar mat,fluffigt hö, marsvins tjejer och äventyr!!

  


Lilly Lillskit. Som håller sig på sin kant och betraktar situationen än sålänge. Gillar golvtid och snällt låter mig greja med henne. Uppskattar att sitta i famnen. 

 



Ovido - Quiz & Flashcards