Alla inlägg den 9 januari 2013

Av marsvinsliv - 9 januari 2013 15:19

Den 14 nov anlände 6 marsvin till Eragons. Dom  hade skabb och ungarna, 3 st var små. Enligt uppgift skulle ungarna vara 3 honor men vid kontroll var den ena en hane.

Ungarna var då va 12 v gamla och hanen var därmed kapabel till att para sin mor och syskon.


Jag bestämde mig för att adoptera den ena bebis honan. Adopterade även en äldre hona vid namn Isabelle, men mer om Bella vid ett annat tillfälle.


Jag döpte  den lilla till Becky och när hon anlände till mig vägde hon 455 g.

Becky är nu 20 v gammal, och är dräktig. Det är i dag exakt 9 v sedan hon separerades från sin bror och bebisarna borde komma vilken dag som helst.


Becky själv är mager i sitt egna hull men magen börjar bli stor på henne.  Hon är pigg och glad och skuttar runt helt obehindrat. Äter och dricker bra. 


Det är dock mest sorg jag känner. Jag hoppades att hon skulle klara sig från dräktighet. Att bara vara ett barn själv och få ungar. Det är inte rätt, det är hemskt på alla sätt och vis.


Becky busfrö!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards