Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Hårt arbete.

Av marsvinsliv - 18 oktober 2010 09:34

I dag ska pappa hjälpa mig att hämta hö och spån till grisarna.

Det ska även bli storstädning av bur och marsvinspäls under dagen..


Håller på och skriver min C uppsats för tillfället och skriver om djur i demensvården men tyvärr tappar jag tråden hela tiden bla hittade jag en artikel om ett försök med marsvin i ett klassrum där barn hjälpte till att ta hand om dem samt alla goda fördelar det förde med sig.....

 
 
Ingen bild

Evelina

20 oktober 2010 10:09

Vilket intressant uppsatsämne!!

marsvinsliv

20 oktober 2010 10:45

visst är det!!
känns riktigt kul att läsa artiklar mm!

 
Marie

Marie

22 oktober 2010 12:34

Jag har ju precis fått hem en liten kille med växande päls och har så smått börjat fundera på det här med "frisyrer".

Att det skall vara kort i rumpan känns självklart. Har du alltid kört med lejonklippning eller har du haft som mittbena längs ryggen och golvlängd längs sidorna? Klipper man magen då? Växer pälsen lika mycket på magen som på ryggen?

Vad tycker dina grisar om själva klippandet? Klara du det själv eller anlitar du hjälp med att hålla dem?

Jag har ett önskemål om bildkavalkad på olika frisyrer och skillnaden mellan nyklippt och dags att klippa. Går det för sig? :-)

Mååånga frågor! ;-)

http://dumlekola.bloggagratis.se

marsvinsliv

22 oktober 2010 14:13

Bra ide med frisyr bilder...ska kolla lite vad jag har och sen fota lite oxå i fortsättningen.

I början hade Garp bordslängd på sin päls men det blev snabbt jobbigt att hålla ren så då klippte jag med en tass trimmer från clahs olsson bara mellan bakbenen och inte så långt upp bak på rumpan.
Garp är dock besvärlig att klippa med sax, mycket lättare med trimmer, så jag klippte mer och mer med den.
Nu klipps Garp ordentligt kort på magen och ett par centimeter på hela kroppen.
Tjejerna har lång lejon man och ordentligt kort på kroppen.=)

Alla mina är jätte snälla att klippa med trimmer och det går enkelt och snabbt,jag håller dom med ena handen och klipper med andra=)
Nu för tiden har jag en lite dyrare och bättre trimmer som jag är väldigt nöjd med, köpte den på rekommendation av Irene.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marsvinsliv - 27 mars 2013 16:31

Jag har nog glömt att presentera Bella. Bebisarna har tagit mycket plats här hemma!! Bella är en hona som flyttade hit samtidigt som Becky.        Hon är en lugn och sansad dam. Bott ensam innan hon kom till Eragons. Ett riktigt gose marsv...

Av marsvinsliv - 14 februari 2013 17:50

Nu är dom små 3 v gamla. Dom går stadigt upp i vikt alla tre, bockar runt och busar i buren. Bilderna blir dåliga pga lite ljus och små grisar som absolut inte kan vara stilla i 2 sek!       Buspojken!       Blåöga med sin fantast...

Av marsvinsliv - 7 februari 2013 16:07


Nu är dom små 2 veckor gamla. Att sitta stilla mer än 1 sek går inte, och därmed är det hopplöst att ta bilder på dem!! Den enda vettiga bilden från i dag. Dom andra vägrade! Lilla krulltotten. Pälsen är bomulls mjuk och fluffig. Små virvlar på r...

Av marsvinsliv - 31 januari 2013 12:33

Nu har dom små blivit en vecka gamla. Mycket söta och svåra att motstå! Den ljusa tösen här är ordentligt pigg och framåt. Äter hö och suger/gnager på grönsakerna. Tror att hennes vänstra öga, det som det är brunt kring faktiskt är blått. Hon kom...

Av marsvinsliv - 28 januari 2013 11:34

Ny har Beckys bebisar kommit. I Torsdags slängde jag till marsvinen lite mat och gick upp och tog en dusch. När jag kom ner hade dom precis föds.   Becky har skött det hela utmärkt. Hon diar och tvättar dom som hon aldrig har gjort annat.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards