Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Välkomna!

Av marsvinsliv - 2 mars 2011 13:37

Enligt min statistik så har det tillkommit en del läsare. Jag antar att det har att göra med att det ligger en länk till bloggen på Eragons.se!

Så jag tänkte presentera mina marsvin igen. För dom som är intresserad ligger det i början av bloggen  ett inlägg med detaljerade presentationer av marsvinen.


Att ta denna bilden var tålamodprövande, den är gammal men jag tänker inte utsätta mig för den utmaningen igen på ett tag!!

Alla marsvinan sprang runt, satt åt olika håll och var allmänt busiga, därav frisyren på 2 av dom=)

Vi börjar ftån vänster.

Siri skänktes bort på blocket hösten 09. Hon bodde då ensam med en kanin, och mitt hjärta smälte av bilden på henne.

Hon är en knubbig, pratsam och lugn marsvinsflicka som älskar att gosa.


Garp tillhör igentligen Irene på eragons. Men har har bott hos mig länge.

Han är en riktig drömmare och lever i sin egen värld. Men att gosa el sitta stilla i famnen är inte hans grej, då kryper det i kroppen på honnom.Garp är kastrerad.


Vivan är ett omplaceringmarsvin från Eragons. Hon är skygg och nervöst lagd men har mycket spring i benen. Hon älskar att vara lös på golvet.


Maj-Ros el Majsan som hon kallas är vivans syster. Hon är nyfiken och framåt. Ihop med sin syster ger hon sig ofta av på äventyr och hittar på bus när dom är lösa på golvet.

 
 
Eleni

Eleni

11 mars 2011 20:37

Så otroligt söta marsvin du har! :)

http://www.wakuweb.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marsvinsliv - 27 mars 2013 16:31

Jag har nog glömt att presentera Bella. Bebisarna har tagit mycket plats här hemma!! Bella är en hona som flyttade hit samtidigt som Becky.        Hon är en lugn och sansad dam. Bott ensam innan hon kom till Eragons. Ett riktigt gose marsv...

Av marsvinsliv - 14 februari 2013 17:50

Nu är dom små 3 v gamla. Dom går stadigt upp i vikt alla tre, bockar runt och busar i buren. Bilderna blir dåliga pga lite ljus och små grisar som absolut inte kan vara stilla i 2 sek!       Buspojken!       Blåöga med sin fantast...

Av marsvinsliv - 7 februari 2013 16:07


Nu är dom små 2 veckor gamla. Att sitta stilla mer än 1 sek går inte, och därmed är det hopplöst att ta bilder på dem!! Den enda vettiga bilden från i dag. Dom andra vägrade! Lilla krulltotten. Pälsen är bomulls mjuk och fluffig. Små virvlar på r...

Av marsvinsliv - 31 januari 2013 12:33

Nu har dom små blivit en vecka gamla. Mycket söta och svåra att motstå! Den ljusa tösen här är ordentligt pigg och framåt. Äter hö och suger/gnager på grönsakerna. Tror att hennes vänstra öga, det som det är brunt kring faktiskt är blått. Hon kom...

Av marsvinsliv - 28 januari 2013 11:34

Ny har Beckys bebisar kommit. I Torsdags slängde jag till marsvinen lite mat och gick upp och tog en dusch. När jag kom ner hade dom precis föds.   Becky har skött det hela utmärkt. Hon diar och tvättar dom som hon aldrig har gjort annat.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards