Alla inlägg under maj 2012

Av marsvinsliv - 26 maj 2012 19:37

Siri var länge helt symptomfri från sina urinvägsproblem. Sen blev hon oftare och oftare blöt i baken igen. Hennes medicinering har nu höjts igen. Jag själv gör ett sista racer ryck med att försöka få henne att må väl. Vart det bär vägen får vi se.

Av marsvinsliv - 24 maj 2012 21:09

I bland är det skönt att vara marsvin.

 

Av marsvinsliv - 7 maj 2012 15:20

I dag fick jag säga farväl till min älskade Garp.

Marsvinet som kunde sova hur djupt som helst men aldrig kunde sitta stilla i famnen. Marsvinet som skrek absolut högst i min flock. Hans frisyr var alltid rufsig och luggen stod rätt upp som på en papegoja.


Han blev sämre. Tappade ca 100 g på en vecka. Började snörvla, rann från näsa och ögon, ont i käken och trött. I söndags blev han slöare och det rann illa luktande sörja ur näsan. Det var inte värdigt längre för honom.


Han fick gräs i transportburen som han åt på vägen in. Hos vetrinären somnade han snabbt in liggandes i min famn.


Farväl och tack för att du bodde hos mig under så många år.

        


Ovido - Quiz & Flashcards