Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Phu

Av marsvinsliv - 22 maj 2010 18:32

Varit mycket att göra under veckan så marsvinens aktiviteter har mest bestått utav att äta gräs!

Jag har tyvärr lite problem med underlaget till marsvinen just nu så dom har fått byta tillbaka till att ha spån, vilket dom i och för sig tycket var super spännande och dom ägnade lång tid åt att undersöka spånet!


Nån annan som använder fleece och läser här??

Har ni haft problem med att hålla det lukt fritt?

I början var det inget problem men den sista månaden har det varit jätte svårt att hålla det fräsch trots att jag byter allt varje dag tar det bara några timmar innan det börjar lukta vilket jag inte alls är nöjd med.


Bonus bild på Garp.. han hade nog varit på fest denna dag, för alla bilder på han blev suddiga..=)

  

 
 
Irene

Irene

24 maj 2010 10:40

puss på Garp

http://www.eragons.se

 
Petra

Petra

25 maj 2010 22:46

Kör fleecen i 60 grader ibland och ha ättika i sköljmedelsfacket. Vad har du under?

http://cavycritters.blogspot.com

 
Ingen bild

Marsvinsliv

26 maj 2010 16:11

Brukar köra det i 60 grader.
Har tidningar underst, handuk, fleece och sen handukar på utsatta ställen.
Har bara 1 sort fleece från IKEA så jag funderar på att pröva nån annan sort kanse..

 
Ingen bild

evelina

26 maj 2010 21:21

Hos oss blev det lite bättre med nåt lite rejälare tvättprogram med förtvätt och så. För i början körde jag snabbtvätt bara, men då försvann inte lukten. Och så hänger jag mina filtar ute på tork men det är ju svårt för dig.. Men annars vet jag inte riktigt. Jag kör faktiskt utan tidningar underst. Har bara två eller tre filtar/handdukar och ibland nån korg eller extra filt att bygga koja med.
Hoppas det kommer fler bra tips här!
Har du provat med ättika nu förresten?
Är det farligt för marsvinen att använda vanligt sköljmedel tror ni?

 
Susanna

Susanna

24 juni 2010 18:07

Har du kollat på kålkompaniet http://www.wakuweb.cybersite.se/ där finns mycket och du kan säkert maila och fråga henne med :)

Har hört att man inte ska använda ättika eller sköljmedel. Sköljmedel kan man ju förstå men ättikan vet jag inte varför. Jag brukar köra mina fleecefiltar (från ikea) i 60 grader med förtvätt och de luktar iallafall inte sen. Men en del fläckar går inte bort (kanske borde jag byta filtar oftare). Hoppas att det löser sig!

http://lillvik.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marsvinsliv - 27 mars 2013 16:31

Jag har nog glömt att presentera Bella. Bebisarna har tagit mycket plats här hemma!! Bella är en hona som flyttade hit samtidigt som Becky.        Hon är en lugn och sansad dam. Bott ensam innan hon kom till Eragons. Ett riktigt gose marsv...

Av marsvinsliv - 14 februari 2013 17:50

Nu är dom små 3 v gamla. Dom går stadigt upp i vikt alla tre, bockar runt och busar i buren. Bilderna blir dåliga pga lite ljus och små grisar som absolut inte kan vara stilla i 2 sek!       Buspojken!       Blåöga med sin fantast...

Av marsvinsliv - 7 februari 2013 16:07


Nu är dom små 2 veckor gamla. Att sitta stilla mer än 1 sek går inte, och därmed är det hopplöst att ta bilder på dem!! Den enda vettiga bilden från i dag. Dom andra vägrade! Lilla krulltotten. Pälsen är bomulls mjuk och fluffig. Små virvlar på r...

Av marsvinsliv - 31 januari 2013 12:33

Nu har dom små blivit en vecka gamla. Mycket söta och svåra att motstå! Den ljusa tösen här är ordentligt pigg och framåt. Äter hö och suger/gnager på grönsakerna. Tror att hennes vänstra öga, det som det är brunt kring faktiskt är blått. Hon kom...

Av marsvinsliv - 28 januari 2013 11:34

Ny har Beckys bebisar kommit. I Torsdags slängde jag till marsvinen lite mat och gick upp och tog en dusch. När jag kom ner hade dom precis föds.   Becky har skött det hela utmärkt. Hon diar och tvättar dom som hon aldrig har gjort annat.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards